Oldalak

2010. október 17., vasárnap

Húszperces csokitorta...


...egészen pontosan 23 és fél perces. De ettől egy másodperccel sem több. Még akkor sem, ha akad egy kis "segítség". Hétvégén ez az édesség forradalmat írt a mi étkezőasztalunkon. Merthogy az hagyján, hogy ilyen rövid idő elkészíteni, de ettől sokkal hamarabb el is fogy. Pedig egy vendégségbe készítettem... :))) Kérdezhetnéd, hogyha ilyen egyszerű akkor miért nem csináltam belőle még egyet, na ez az egyetlen hátránya. Mert a lehető legkésőbbi időpontban kell elkészíteni, hogy mire az ember a vendégségben feltálalja, még mindig meleg és belül kicsit folyós legyen.  Ha az ember egy tortára gondol, akkor rögtön a lisztfelhő és a sütő előmelegítése jut az eszébe. De itt egyikre sincsen szükség. Egy időre ez lesz az abszolút favoritom, ez egész biztos. Könnyed, puha, langyos, illatos, nagyon csokis, gyors és gyönyörű, pedig még a porcukorra sem maradt időm a tetejére. Mert ahhoz szem elől kellett volna tévesztenem, és nem készülhetett volna legalább néhány kép. Tényleg nem túlzok vele kapcsolatban. Akár egy azonnali próbát is megér. Átlagos háztartásban minden van hozzá otthon.

A hozzávalók:

250 g jó minőségű keserűcsoki
50 g teavaj
6 tojásfehérje
4 sárgája
4 ek porcukor

A csokit kockákra törtem és a vajjal 4 perc alatt mikróban 450 watton megolvasztottam. Közben a fehérjét a porcukorral kemény habbá vertem. Az olvadt csokihoz egyenként hozzákevertem a sárgákat, aztán az egészet óvatosan összeforgattam és egy egy kerek szilikonformába öntve a mikróban 5 perc alatt megsült. Tálra borítottam és nem szórtam meg porcukorral :))

Ha nem tudnám, hogy hogy készült, azt hinném, hogy a legfinomabb francia műremek, amihez órákig kell féllábon megfelelő hőmérsékletű fakanállal mindenféle varázslatokat csinálni. És akkor még bele sem gondoltam, hogy hányféle fűszerezési lehetőség rejlik benne...

6 megjegyzés:

  1. Nahát, nagyon érdekes süti! Meggyőzően néz ki! Mikróban még sosem sütöttem semmit, nemhogy sütit! :D Liszt sem kell bele?

    VálaszTörlés
  2. Semmi a világon. Kipróbálam ma úgy is, hogy egy ek. lisztet szitáltam bele és igazából semmi különbség a kettő között, akkor meg minek? :) Isteni!

    VálaszTörlés
  3. Most látom, hogy mikró:))) Ehhez nem is kell sütő. Zseniális, istenien néz ki, megvan az esti programom:) Köszi!!!

    VálaszTörlés
  4. hajrá hajrá :) egy pohár vörösborral ezen a roggyant őszi napon kész afrodiziákum :))

    VálaszTörlés
  5. irtó guszta, és tényleg nem lehet több mint 23.5 perc :) be kell szereznem 1 szilikonformát, ami kerek. Vagy.... vaaagy...!!! Megcsinálom muffinformában :)) ha befér a mikróba...

    VálaszTörlés
  6. nem tudom, hogy úgy mennyi ideig kell benthagyni...az eredeti receptben 3,5 perc van, de én láttam, hogy az még karcsú lesz, és az én mikrómban 5 perc lett végül a nyerő. Lehet, hogy a muffinformához elég lenne a 3,5 perc is. Azért kell figyelni, mert pont az a lényege, hogy még egy picit lágy legyen! kalandra fel :)

    VálaszTörlés